آیا می خواهید وب سایت خود را بهینه کنید اما در برقراری ارتباط با افراد فنی که آن را اجرا می کنند مشکل دارید؟ اصطلاح های فنی نباید مانع از این شود که سایت خود را به عنوان ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل کنید. در این پست لیستی از 40 اصطلاح اساسی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به بازاریابان کمک می کند تا با توسعه دهندگان ارتباط برقرار کرده و نحوه بهینه سازی وب سایت خود را درک کنند.
301 Redirect – روشی برای ایجاد یک صفحه وب جهت هدایت بازدید کننده به صفحه دیگر. هر زمان که آدرس وب صفحه را تغییر می دهید ، یک هدایت 301 اعمال کنید تا آدرس قدیمی به آدرس جدید تبدیل شود. این اطمینان می دهد که افرادی که آدرس قدیمی را پیوند داده یا نشانک گذاری کرده اند ، به طور خودکار به آدرس جدید دسترسی پیدا می کنند و موتورهای جستجو می توانند فهرست خود را به روز کنند.
ALT Text/Tag or Attribute – توصیف یک تصویر در HTML سایت شما. برخلاف انسانها، موتورهای جستجو فقط متن ALT تصاویر را می خوانند ، نه خود تصاویر. در صورت امکان متن ALT را به تصاویر اضافه کنید.
Anchor Text – متن واقعی پیوند به یک صفحه وب. در اکثر وب سایت ها، این متن معمولاً آبی تیره و خط دار است ، یا اگر در گذشته از پیوند دیدن کرده اید بنفش است. Anchor Text به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه مقصد چیست. توضیح می دهد که اگر روی آن کلیک کنید ، خواهید دید.
وبلاگ – قسمتی از وب سایت شما که باید به طور مرتب محتوا را در آن منتشر کنید (به عنوان مثال شرح موضوعات مربوط به صنعت/شرکت ، شرح رویدادها ، عکس ها ، فیلم ها و غیره). هر پست وبلاگ در وب سایت شما صفحه جدیدی است که موتور جستجو می بیند و بنابراین فرصتی جدید برای یافتن آنلاین است. اطمینان حاصل کنید که وبلاگ خود را در دامنه خود نگه دارید.
نشانک – پیوندی به وب سایت ذخیره شده برای مرجع بعدی در مرورگر وب یا رایانه شما. سایت های نشانه گذاری اجتماعی(به عنوان مثال: Delicious.com) به کاربران اجازه دهید وب سایت هایی را که دوست دارند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. داشتن پیوندها به سایت شما در سایت های نشانه گذاری اجتماعی نشانه ای برای خزندگان است که محتوای وب سایت شما برای مردم جالب است.
URL متعارف – URL متعارف بهترین نشانی است که کاربر می تواند بخشی از اطلاعات را در آن پیدا کند. گاهی اوقات ممکن است موقعیتی داشته باشید که در یک آدرس به محتوای یک صفحه دسترسی داشته باشید. تعیین URL متعارف به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند کدام قسمت از محتوا بهترین آدرس است.
فرم تبدیل – فرمی که از طریق آن اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان سایت خود را جمع آوری می کنید. فرم های تبدیل ، ترافیک را به سرنخ تبدیل می کند. جمع آوری اطلاعات تماس به شما کمک می کند تا این سرنخ ها را دنبال کنید.
CSS (برگه های سبک آبشاری) – قسمتی از کد شما که ظاهر عناصر مختلف سایت شما را مشخص می کند (مثال: سرصفحه ، پیوندها).
فهرست – درست مانند فهرست افراد و شماره تلفن ، فهرست وب سایت ها نیز وجود دارد. ارسال سایت شما به یک دایرکتوری چیزی بیشتر از یک پیوند ورودی به شما می دهد. به مردم کمک می کند تا شما را پیدا کنند محبوب ترین دایرکتوری های وب Yahoo! دایرکتوری و Dmoz .
دامنه – آدرس اصلی وب سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com). خوب است که مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. رتبه بندی موتورهای جستجو به نفع وب سایت هایی با ثبت نام طولانی تر است زیرا تعهد را نشان می دهد.
The Fold – “fold” نقطه ای در وب سایت شما است که در آن صفحه از پایین صفحه مانیتور یا پنجره مرورگر کاربر قطع می شود. هر چیزی را که زیر آن قرار دارد می توان به آن پیمایش کرد، اما فوراً دیده نمی شود. موتورهای جستجو مقداری را بر محتوای بالای صفحه اولویت می دهند ، زیرا بلافاصله توسط بازدیدکنندگان جدید مشاهده می شود. داشتن تبلیغات زیاد در بالای صفحه نیز می تواند به عنوان یک مسئله منفی تلقی شود. (نگاه کنید به پاندا).
سرعنوان – متن در وب سایت خود است که در داخل یک تگ قرار می گیرد، مانند H1 H2 یا. این متن اغلب با فونت بزرگتر و قوی تر از سایر متنهای صفحه ارائه می شود.
HTML – بخش کد وب سایت شما که موتورهای جستجو می خوانند. HTML خود را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید تا موتورهای جستجو به راحتی و اغلب سایت شما را بخوانند. تا جایی که ممکن است کد CSS خود را به جای HTML خود قرار دهید.
پیوند ورودی – پیوندی از یک سایت به سایت دیگر. پیوند از یک سایت دیگر سئوی شما را بهبود می بخشد ، به خصوص اگر آن سایت دارای رتبه صفحه بالا باشد.
پیوند داخلی – پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت، مانند صفحه اصلی شما به صفحه محصولات شما.
صفحات فهرست بندی شده – صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند.
جاوا اسکریپت – یک زبان برنامه نویسی است که به مدیران وب سایت اجازه می دهد هنگام مرور کاربران ، جلوه ها یا تغییرات مختلفی در محتوای وب سایت خود اعمال کنند. موتورهای جستجو اغلب در خواندن محتواهای داخل Javascript مشکل دارند، اما با گذشت زمان در آن بهتر می شوند.
کلمه کلیدی – کلمه ای که کاربر در جستجو وارد می کند. هر صفحه وب باید با هدف جذب بازدیدکنندگانی که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده اند بهینه شود .
پیوند سازی – فعالیت و فرایند دریافت پیوندهای ورودی بیشتر به وب سایت شما برای بهبود رتبه موتورهای جستجو.
کلمه کلیدی دم بلند – یک کلمه کلیدی غیرمعمول یا نادر جستجو شده ، معمولاً با دو یا چند کلمه در عبارت. مشاغل کوچک باید هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند را در نظر بگیرند ، زیرا مشکل کمتری دارند و اغلب جستجوی واجد شرایط بیشتری دارند. کلمات کلیدی متداول مانند “نرم افزار” رقابتی تر هستند و بسیار دشوار است که برای آنها در جستجو رتبه بالایی داشته باشند.
فراداده – داده هایی که به موتورهای جستجو می گوید وب سایت شما درباره چیست.
توضیحات متا – توضیح مختصر کمتر از 160 نویسه از محتویات یک صفحه و اینکه چرا کسی مایل است از آن بازدید کند. این اغلب در صفحات نتایج موتورهای جستجو در زیر عنوان صفحه به عنوان نمونه ای از محتوای صفحه نمایش داده می شود.
کلمات کلیدی متا – برچسب کلمات کلیدی متا که قبلاً توسط موتورهای جستجو در دهه 90 و اوایل 00 استفاده می شد تا به تعیین صفحه وب بپردازد، دیگر توسط هیچ موتور جستجوی اصلی استفاده نمی شود.
mozRank – رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz از 0-10.0 تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی که به وب سایت یا صفحه خاصی در آن وب سایت اشاره می کند. 10.0 بهترین صفحه پیوند داده شده در اینترنت است و 0 هیچ پیوند ورودی ندارد.
Nofollow – وقتی پیوندی از یک سایت اعتبار سئو را به سایت دیگر منتقل نمی کند. هنگام پیوند دادن به صفحات داخلی وب سایت خود از nofollow استفاده نکنید. هنگام پیوند دادن به صفحات خارجی که نمی خواهید آنها را تأیید کنید ، از آن استفاده کنید.
عنوان صفحه – نامی که به صفحه وب خود می دهید ، که در بالای پنجره مرورگر شما مشاهده می شود. عناوین صفحات باید حاوی کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما باشد. کلمات در ابتدای عنوان صفحه شما نسبت به کلمات انتهایی بسیار دارای وزن بیشتری هستند.
PageRank – یک عدد از 0 تا 10 ، تعیین شده توسط Google ، نشان می دهد که SEO کلی شما چقدر خوب است. از نظر فنی به عنوان ‘PageRank نوار ابزار’ شناخته می شود. توجه: ارتباط PageRank در حال تغییر است.
الگوریتم پاندا – به مجموعه ای از به روز رسانی های ارائه شده توسط گوگل برای الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو اشاره دارد که با هدف جلوگیری از افرادی که حجم زیادی از محتوای متوسط را ایجاد می کنند تلاش می کنند تا رتبه بندی کلمات کلیدی زیادی را بدون ایجاد ارزش زیاد برای کاربران مطالبه کنند.
PPC ( پرداخت به ازای هر کلیک ) -روش تبلیغاتی که در آن تبلیغ کننده در مکان تبلیغات آنلاین تبلیغاتی قرار می دهد و هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ خود کلیک می کند، به آن مکان پرداخت می کند. Google AdWords نمونه کلاسیک این مورد است.
فاکتور رتبه بندی – یکی از عناصر نحوه تعیین موتور جستجو در مکان رتبه بندی یک صفحه خاص، مانند تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه یا محتویات برچسب عنوان در آن صفحه.
رشته ارجاع دهنده – بخشی از اطلاعات است که توسط مرورگر کاربر هنگام حرکت از صفحه به صفحه در وب ارسال می شود. این شامل اطلاعاتی است که قبلاً از کجا آمده اند، که به مدیران وب کمک می کند تا نحوه پیدا کردن کاربران وب سایت خود را درک کنند.
RSS Feed – RSS مخفف “سندیکای واقعاً ساده” است. این یک روش مبتنی بر اشتراک برای دریافت به روز رسانی مطالب جدید از منبع وب است. برای وب سایت یا وبلاگ خود یک فید RSS تنظیم کنید تا در هنگام انتشار مطالب جدید به پیروان خود کمک کنید تا به روز شوند.
SERP (صفحه رتبه بندی موتورهای جستجو) – صفحه ای که پس از اجرای یک پرس و جو در موتور جستجو به آن ارسال می شوید. معمولاً 10 نتیجه در آن وجود دارد، اما ممکن است بسته به عبارت جستجو و موتور جستجوی مورد نظر متفاوت باشد.
نقشه سایت – یک سند ویژه ایجاد شده توسط مدیر وب سایت یا یک نرم افزار که نقشه همه صفحات یک وب سایت را ارائه می دهد تا موتورهای جستجو بتوانند این وب سایت را فهرست بندی کنند.
رسانه های اجتماعی -رسانه های آنلاین ایجاد شده و بین افراد به اشتراک گذاشته می شود. فیس بوک، یوتیوب، LinkedIn ، Google+ و توییتر وب سایت های رسانه های اجتماعی محبوب هستند. پیوندهای بسیاری از سایتهای رسانه های اجتماعی اکنون در جستجوها ظاهر می شوند. این مهم است که پیوندهایی به سایت شما در سراسر رسانه های اجتماعی منتشر شود.
عنکبوت -یک برنامه کامپیوتری که در اینترنت مرور می کند و اطلاعات مربوط به وب سایت ها را جمع آوری می کند.
ترافیک – بازدیدکنندگان از سایت شما.
عنوان – عنوان صفحه ای در وب سایت شما ، که در برچسب <title> HTML ، داخل بخش سر صفحه قرار دارد. در نتایج موتورهای جستجو و در بالای مرورگر وب کاربر هنگامی که در آن صفحه هستند ظاهر می شود.
رتبه ترافیک – رتبه ای که میزان بازدیدکننده سایت شما نسبت به سایر سایت های اینترنتی دریافت می کند. می توانید رتبه ترافیک خود را در الکسا بررسی کنید.
URL – آدرس وب صفحه در سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com/contact).